Οι δράσεις μας

Το κοινωνικό πρόσωπο της καινοτομίας

piraeusbank.gr

2 Δεκεμβρίου 2022 | 5'

Η τεχνολογία αλλάζει τον τρόπο που εξυπηρετούμε τους πελάτες μας προσφέροντας σύγχρονες λύσεις που βελτιώνουν συνεχώς την εμπειρία τους. Παράλληλα, η καινοτομία αποκτά μια ακόμη διάσταση, καθώς γίνεται σύμμαχος στην ισότιμη πρόσβαση ευαίσθητων κοινωνικών ομάδων σε όλους τους τομείς της καθημερινότητας. Υπό αυτό το πρίσμα, η Τράπεζα Πειραιώς έχει δημιουργήσει ένα διευρυμένο πλαίσιο δράσεων και πρωτοβουλιών ειδικά σχεδιασμένων για την περαιτέρω ενίσχυση της προσβασιμότητας και την παροχή υψηλού επιπέδου τραπεζικής εξυπηρέτησης στα Άτομα με Αναπηρία (ΑμεΑ).

Το πλαίσιο των τραπεζικών υπηρεσιών που παρέχονται σε ΑμεΑ διευρύνεται περαιτέρω με νέα καινοτόμα έργα όπως:

  • η υπηρεσία Digital Onboarding που υποστηρίζει την εγγραφή νέων πελατών στην Τράπεζα χωρίς την ανάγκη επίσκεψης στο κατάστημα & αυτοπρόσωπης κατάθεσης δικαιολογητικών. Τα κύρια πλεονεκτήματα της εν λόγω υπηρεσίας είναι:
    • Η εξυπηρέτηση στις βασικές αρχές της Νοηματικής Γλώσσας για τα Κωφά και Βαρήκοα άτομα.
    • Για τους πελάτες με οπτική αναπηρία, δεν απαιτείται πλέον η παρουσία δύο μαρτύρων για την έναρξη της τραπεζικής σχέσης.
    • Δεν απαιτείται προσέλευση του πελάτη στο κατάστημα.

  • το «Ταμείο από Απόσταση». Μια καινοτόμος υπηρεσία που περιλαμβάνει:
    • Ταμίες εκπαιδευμένους στη Νοηματική Γλώσσα για πραγματοποίηση βασικών ταμιακών συναλλαγών από Κωφά και Βαρήκοα άτομα.
    • Σήμανση braille στο μηχάνημα, που επιτρέπει την πραγματοποίηση συναλλαγών από άτομα με οπτική αναπηρία, χωρίς να απαιτείται η παρουσία δυο μαρτύρων.
    • Εργονομικό χώρο συναλλαγών, σε εύκολα προσβάσιμο ύψος για τα άτομα σε αμαξίδιο.

  • η αντικατάσταση των χρεωστικών και πιστωτικών καρτών με νέες που φέρουν σύστημα γραφής braille με στόχο να ενισχυθεί η κοινωνική συμπερίληψη των ατόμων με οπτική αναπηρία, καθώς το μήνυμα θα διαχυθεί σε όλους τους πελάτες της Τράπεζας.

  • η εγκατάσταση συστήματος φωνητικής υποστήριξης σε ένα μεγάλο μέρος του δικτύου ΑΤΜ, το οποίο επιτρέπει την πραγματοποίηση συγκεκριμένων συναλλαγών από πελάτες με οπτική αναπηρία.

Παράλληλα, οι ψηφιακές υπηρεσίες της Τράπεζας Πειραιώς αναβαθμίζονται διαρκώς και εναρμονίζονται με τις υπηρεσίες προσβασιμότητας που προσφέρουν τα σύγχρονα κινητά, επιτρέποντας την ευκολότερη πλοήγηση στη winbank mobile εφαρμογή και απόκτηση ηλεκτρονικά προϊόντων της Τράπεζας. Υπό αυτό το πρίσμα, οι πελάτες με οπτικές αναπηρίες μπορούν να πραγματοποιήσουν τις καθημερινές τους συναλλαγές με ασφάλεια και αυτονομία, ενεργοποιώντας την υπηρεσία φωνητικής καθοδήγησης του smartphone τους.

Αντίστοιχα, στο φυσικό περιβάλλον έχει απλοποιηθεί η διαδικασία ταμειακών συναλλαγών στα καταστήματα, καθώς πλέον δεν απαιτείται εκπροσώπηση και υπογραφή μαρτύρων. Αρκεί οι πελάτες με προβλήματα όρασης να έχουν ενεργό πακέτο λήψης SMS alerts στο κινητό τους, το οποίο τους παρέχεται δωρεάν, προκειμένου να ενημερώνονται για τη διενέργεια της συναλλαγής και να επαληθεύουν επί τόπου την ορθότητά της. Επίσης, για τους πελάτες με κινητικά προβλήματα η είσοδος στα καταστήματα γίνεται ευκολότερη με τη χρήση αναβατορίου ή ράμπας.

Επιπροσθέτως, στα e-branches και στα νέου τύπου καταστήματα της Τράπεζας, οι Κωφοί και Βαρήκοοι πελάτες ενημερώνονται για τα διαθέσιμα μηχανήματα και τις υπηρεσίες που προσφέρονται μέσω ενός διαδραστικού χάρτη που διαθέτει οθόνη αφής.

Επίσης, στα νέου τύπου καταστήματα έχει πραγματοποιηθεί πιλοτικά, εκπαίδευση των τραπεζικών συμβούλων στην αναγνώριση και εξειδικευμένη εξυπηρέτηση πελάτων που έχουν κάποιας μορφής νοητική αναπηρία (αυτισμός, νοητική υστέρηση).

Η συνεχής αναβάθμιση της τραπεζικής εξυπηρέτησης των ΑμεΑ αποτελεί σταθερή δέσμευση της Τράπεζας και διευρύνει περαιτέρω το πλαίσιο των πολύπλευρων δράσεων που υλοποιεί υπηρετώντας την αξία της κοινωνικής συμπερίληψης, με στόχο τη διαμόρφωση μιας κοινωνίας ισότιμων ανθρώπων. Οι δράσεις αυτές υλοποιούνται μέσω του προγράμματος EQUALL που υποστηρίζει την κοινωνική ισότητα μέσα από την εξάλειψη κοινωνικών διακρίσεων, αποκλεισμών και έμφυλων στερεοτύπων.


A Story About