Smart Living

Tips προστασίας από ηλεκτρονικές απάτες

piraeus financial holdings

28 Δεκεμβρίου 2021 | 5'

Προστατεύουμε πάντα τα προσωπικά μας δεδομένα, όπως: το username και password στη winbank αλλά και το PIN των καρτών της Τράπεζας Πειραιώς.

Οι κωδικοί μας είναι αυστηρά προσωπικοί και δεν τους αποκαλύπτουμε σε τρίτους.

  • Δημιουργούμε ισχυρούς κωδικούς πρόσβασης χρησιμοποιώντας γράμματα μαζί με αριθμούς και σύμβολα με περισσότερους από 8 χαρακτήρες και τους αλλάζουμε συχνά.
  • Αποφεύγουμε το προφανές: Δεν χρησιμοποιούμε εύκολα passwords όπως «123456» ή τη λέξη «password» κ.λ.π..
  • Δεν χρησιμοποιούμε τον ίδιο κωδικό πρόσβασης σε όλους τους λογαριασμούς μας.
  • Ενεργοποιούμε όπου είναι δυνατόν την επαλήθευση των δύο παραγόντων (two factor authentication).

Η Τράπεζα Πειραιώς δεν θα σας ζητήσει ποτέ και με κανένα τρόπο (τηλεφωνικώς ή μέσω e-mail) στοιχεία λογαριασμών, στοιχεία καρτών, κωδικούς πρόσβασης. Είναι στοιχεία προσωπικά και δεν πρέπει να τα αποκαλύπτετε σε κανέναν.

Είμαστε ιδιαίτερα προσεκτικοί εάν μας έχει αποσταλεί κάποιο e-mail ή sms, δήθεν από την τράπεζα, και μας ζητά ευαίσθητες πληροφορίες, όπως π.χ. τα στοιχεία της εισόδου στην winbank ή τα στοιχεία καρτών μας.
Επιπλέον, κατά τη διάρκεια αυτής της περιόδου, έχει διαπιστωθεί αύξηση των επιθέσεων ηλεκτρονικού "ψαρέματος". Οι επιτιθέμενοι εκμεταλλεύονται την κατάσταση και στέλνουν μηνύματα που αφορούν τον ιό Covid-19, επομένως προσέχουμε τα ηλεκτρονικά μηνύματα ηλεκτρονικού "ψαρέματος" και τις απάτες.

  • Ελέγχουμε προσεκτικά το e-mail ή το sms και να συγκρίνουμε τη διεύθυνση αποστολέα με τα προηγούμενα, πραγματικά μηνύματα, που έχουμε δεχτεί από την τράπεζα που συνεργαζόμαστε.
  • Δεν επισκεπτόμαστε σελίδες που ζητούν προσωπικά δεδομένα μέσω links σε emails
  • Διαγράφουμε «ύποπτα» μηνύματα τα οποία είτε μας προτρέπουν να δώσουμε προσωπικά στοιχεία, είτε περιέχουν συνδέσμους (links) ή συνημμένα αρχεία (attachments)
  • Είμαστε ιδιαίτερα προσεκτικοί όταν χρησιμοποιούμε μία φορητή συσκευή. Ενδεχομένως να είναι πιο δύσκολο να εντοπίσουμε μια απόπειρα phishing από το κινητό μας ή το tablet.
  • Τα μηνύματα που δημιουργούν μια εικόνα επείγοντος ή σοβαρές συνέπειες είναι οι βασικοί υποψήφιοι για phishing - σε αυτές τις περιπτώσεις επαληθεύoυμε πάντα την εγκυρότητά τους.
  • Διατηρούμε το λογισμικό μας πάντα ενημερωμένο, συμπεριλαμβανομένου του browser, του προγράμματος antivirus και του λειτουργικού

Για τις ηλεκτρονικές μας συναλλαγές ακολουθούμε απλές, αλλά βασικές συμβουλές.

  • Ελέγχουμε εάν η διεύθυνση της ιστοσελίδας που πληκτρολογούμε τα στοιχεία μας είναι https: που συνήθως παραπέμπει σε ασφαλές περιβάλλον
  • Πρέπει να δίνεται αυξημένη προσοχή σε σελίδες που υπόσχονται προσφορές προϊόντων και υπηρεσιών σε εξαιρετικά χαμηλές τιμές. Είναι πολύ πιθανό να πρόκειται για προσπάθεια εξαπάτησης. Γενικότερα κατά τις διαδικτυακές αγορές πρέπει να προτιμώνται αξιόπιστα online καταστήματα.
  • Για τις διαδικτυακές αγορές μας, επιλέγουμε e-shop που δίνουν τη δυνατότητα πληρωμής με ισχυρή ταυτοποίηση πελάτη, π.χ. με πρωτόκολλο: Verified by Visa, Mastercard Secure Code.
  • Δεν αποθηκεύουμε τα στοιχεία καρτών μας στους browsers.

Στην Τράπεζα Πειραιώς εφαρμόζουμε σύγχρονες μεθόδους που διασφαλίζουν τις συναλλαγές σας, προστατεύουν τα δεδομένα σας και θωρακίζουν το κανάλι επικοινωνίας από την πρόσβαση τρίτων.

Η ασφάλεια όλων μας είναι στο χέρι μας.