Smart Living

Τηλεφωνικές Απάτες για Υποτιθέμενη Διόρθωση Η/Υ


7 Αυγούστου 2020 | 5'

Η απάτη μέσω τηλεφωνικής κλήσης για υποτιθέμενη επιδιόρθωση του Η/Υ, ανήκει στην κατηγόρια vishing (voice phishing). Οι απατεώνες καλούν τους ανυποψίαστους πελάτες στο τηλέφωνό τους προσποιούμενοι τους εκπροσώπους γνωστών εταιριών Πληροφορικής. Πείθουν τους πελάτες ότι ο υπολογιστής τους χρειάζεται επισκευή ή εκκαθάριση και εγκαθιστούν εφαρμογές για απομακρυσμένο έλεγχο των συσκευών τους (Η/Υ, Tablet, κινητό τηλέφωνο) – αποκτώντας έτσι την κυριότητά τους και στη συνέχεια τους κωδικούς ηλεκτρονικής Τραπεζικής.

Πως να προστατευτούμε

  • Δεν απαντάμε σε άγνωστες τηλεφωνικές κλήσεις και ειδικότερα αν προέρχονται από το εξωτερικό.
  • Δεν εγκαθιστούμε εφαρμογές όταν υποδεικνύονται από αγνώστους.
  • Δεν επιτρέπουμε απομακρυσμένη πρόσβαση στις ηλεκτρονικές συσκευές μας (Η/Υ, Tablet, κινητό τηλέφωνο).
  • Δεν κοινοποιούμε σε κανέναν και δεν εισάγουμε σε άγνωστες ιστοσελίδες, τους κωδικούς e-banking μας (username και password) ή αριθμούς καρτών. Επιβεβαιώνουμε ότι έχουμε επισκεφθεί το επίσημο site της Τράπεζάς μας. Θυμόμαστε ότι οι τράπεζες ποτέ και με κανένα τρόπο δεν θα μας ζητούν τους κωδικούς μας.
  • Φροντίζουμε ο υπολογιστής και οι συσκευές μας (tablet, έξυπνα κινητά) να έχουν πάντα τις τελευταίες ενημερώσεις λειτουργικού και εφαρμογών. Εγκαθιστούμε και έχουμε πάντα ενημερωμένο ένα αξιόπιστο πρόγραμμα προστασίας από κακόβουλο λογισμικό.
  • Σε περίπτωση που πέσουμε θύμα απάτης, τερματίζουμε άμεσα την κλήση και επικοινωνούμε με την τράπεζά μας.