Smart Living

Novoville: Τα Παράπονα σας στον...
e-Δήμαρχο!

SMART LIVING

24 Ιουλίου 2019 | 3'
Ένας σπασμένος κάδος ανακύκλωσης αμετακίνητος επί μήνες και μια δημοτική υπηρεσία, που ποτέ δεν απαντούσε στα τηλέφωνα οδήγησαν στη δημιουργία της Novoville.

Πρόκειται για μια δωρεάν εφαρμογή μέσω smartphone, που δίνει τη δυνατότητα στους πολίτες να αναφέρουν προβλήματα σε διάφορες γωνιές της πόλης τους απευθείας στη δημοτική αρχή και, παράλληλα, να ενημερώνονται για την πορεία της αναφοράς ή του αιτήματός τους.

Τι κάνει λοιπόν το Novoville app; Οι «3» κινήσεις αφορούν:

  • Κατέβασμα της δωρεάν εφαρμογής από τον χρήστη. Ετσι, αποκτά τη δυνατότητα να αναφέρει άμεσα στο δήμο οποιοδήποτε πρόβλημα εντοπίζει στην πόλη, όπως λακκούβες, σπασμένους σωλήνες, καμένες λάμπες, εγκαταλελειμμένα αυτοκίνητα, διακοπές υδροδότησης κ.λπ.
  • Η αναφορά του δημότη φθάνει άμεσα σε πραγματικό χρόνο στην αρμόδια υπηρεσία του Δήμου. Και ο δημότης ενημερώνεται σε real time για την εξέλιξη του αιτήματός του.
  • Σε έναν ειδικό χάρτη φαίνεται το σημείο όπου έχει αναφερθεί το πρόβλημα, καθώς και το στάδιο επίλυσης στο οποίο βρίσκεται. Για παράδειγμα: ένα σημείο που δεν έχει λάμπα φαίνεται στον χάρτη κόκκινο, όταν ενημερωθεί η αρμόδια υπηρεσία γίνεται πορτοκαλί και όταν αντικατασταθεί η λάμπα γίνεται πράσινο.

Εκτός από την αναφορά των προβλημάτων, οι δημότες μπορούν ακόμη να μάθουν τι δικαιολογητικά χρειάζονται για την έκδοση ενός πιστοποιητικού ή για την υποβολή αίτησης για κάποιο επίδομα ή ακόμη και για να κάνουν πληρωμές στο δήμο ηλεκτρονικά (π.χ. να πληρώσουν κάποιο πρόστιμο)αλλά και πληροφορίες για εκδηλώσεις, έκτακτα συμβάντα, ακόμη και τις ώρες λειτουργίας φαρμακείων, ΚΕΠ, μουσείων, υπηρεσιών. Έχουν ακόμη τη δυνατότητα να απαντούν σε δημοσκοπήσεις και έρευνες για την πόλη τους, να λένε την άποψή τους για σημαντικά ζητήματα του δήμου τους και το κυριότερο «να ακούγεται η άποψή τους»!

Η Novoville app χρησιμοποιείται ήδη σε 45 δήμους στην Ελλάδα (Αθηναίων, Νεάπολης Συκεών, Πειραιά, Αρτας, Νάουσας, Βόλου, Χαλκίδας, Σίφνου κ.ά.), τη Μεγάλη Βρετανία, την Ελβετία και το Βέλγιο με το 78% των προβλημάτων να επιλύονται σε λιγότερο από μία εβδομάδα.

Οι δύο ιδρυτές της εταιρείας, Ηρακλής Μπουραντάς και Φώτης Ταλάντζης, συνέλαβαν την ιδέα πίνοντας… καφέ! Παρατήρησαν πως ο κάδος ανακύκλωσης απέναντι από την καφετέρια ήταν σπασμένος επί δύο μήνες και κανένας δεν τον είχε μετακινήσει από τη θέση του. Μετά από αναμονή 40 λεπτών στο τηλέφωνο και, αφού δεν κατάφεραν να μιλήσουν με την αρμόδια υπηρεσία του Δήμου, αποφάσισαν να φτιάξουν μία εφαρμογή, η οποία θα συνέδεε τους πολίτες με το Δήμο, ώστε να ενημερώνεται απευθείας η αρμόδια υπηρεσία για το κάθε λογής πρόβλημα.

Οι συνιδρυτές της εταιρίας Φώτης Ταλάντζης (αριστερά) και Ηρακλής Μπουραντάς (δεξιά) στην πρωθυπουργική κατοικία στο Λονδίνο, κατά τη διάκριση της Novoville ως μία απο τις πλέον ανερχόμενες νεοφυείς εταιρίες στο Government Technology (GovTech) της Μ. Βρετανίας

Η επιχειρηματική διάσταση της έξυπνης εφαρμογής είναι εξίσου ενδιαφέρουσα. Από τα πρώτα βήματα της προσπάθειας της, η startup δέχτηκε την υποστήριξη και χρηματοδότηση του Piraeus Jeremie Technology Catalyst Fund, του επενδυτικού Fund της Τράπεζας Πειραιώς, που στηρίζει τη νεοφυή και καινοτόμα επιχειρηματικότητα και έχει επενδύσει μέχρι σήμερα περισσότερα από 13 εκατ. ευρώ σε 21 καινοτόμες εταιρείες στην Ελλάδα.


A Story About